Известие

Collapse
No announcement yet.

Смяна на тампони горен носач- снимки

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Смяна на тампони горен носач- снимки

    Инструменти:
    Менгеме, звездогаечен ключ 17, дървени трупчета, здрава отвертка.
    След като свалих носача от колата, с голямата отвертка извадих средната метална част на стария тампон.
    за изваждане на гумата използвах каквото имах под ръка, в случая няколко трупчета и една врътка от кран
    старите тампони не са много стегнати.
    После измих добре всичко и го обезмаслих. Добре е да тампоните да се демонтират и сменят един след друг.
    Някои от новите тампони се продават с извадена метална част, други са сглобени, тези в случая бяха сглобени, ако искате да ги смазвате с голямата отвертка вадите внимателно металната част, излиза сравнително лесно.
    След това набивате на менгемето гумата до някъде, при набиването не използвам смазка за да не превърти после там.
    Набивах тампоните с извадена метална част, нея я вкарах после, след като нагласих добре гумата.
    За да набия гумата до край използвах големи шайби и болта на носача, ако нямате менгеме може да използвате здрава шпилка, която е по дълга от болта. След като гумата е на място се поставя и металната част.
    Свалих маншона на ябълковидния болт, почистих старата смазка, смазах отново и поставих нов маншон.
    Ако ябълковидния болт е повреден, ще се наложи нов носач, за това е добре да полагате грижи за него.
    Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	97.9 Килобайта
ID:	2440463Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	95.9 Килобайта
ID:	2440464Click image for larger version

Name:	3.1.jpg
Views:	1
Size:	97.8 Килобайта
ID:	2440465Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	1
Size:	100.0 Килобайта
ID:	2440466
    Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	1
Size:	96.0 Килобайта
ID:	2440467Click image for larger version

Name:	5.jpg
Views:	1
Size:	100.6 Килобайта
ID:	2440468Click image for larger version

Name:	6.jpg
Views:	1
Size:	98.8 Килобайта
ID:	2440469Click image for larger version

Name:	7.jpg
Views:	1
Size:	99.5 Килобайта
ID:	2440470
    Click image for larger version

Name:	8.jpg
Views:	1
Size:	99.5 Килобайта
ID:	2440471Click image for larger version

Name:	9.jpg
Views:	1
Size:	98.1 Килобайта
ID:	2440472Click image for larger version

Name:	10.jpg
Views:	1
Size:	93.7 Килобайта
ID:	2440473Click image for larger version

Name:	11.jpg
Views:	1
Size:	95.0 Килобайта
ID:	2440474
    Click image for larger version

Name:	12.jpg
Views:	1
Size:	97.0 Килобайта
ID:	2440475Click image for larger version

Name:	14.jpg
Views:	1
Size:	95.3 Килобайта
ID:	2440476Click image for larger version

Name:	15.jpg
Views:	1
Size:	100.1 Килобайта
ID:	2440477
    Last edited by lordliness; d.m.y г., 19:20.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

  • #2
    ...
    Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 09:42.

    Comment


    • #3
      Аз да попитам, като се извади металната част се виждат едни звездички по гумата.Преди да се сложи металната част, там не трябва ли да се сложи смазка за да не се раскърца, казвали са ми че ролята на тези звездички е да задържат смазката в процеса на износване.И ако да, каква че да не разяде гумата.
      По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
      конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
      Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
      Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

      Comment


      • #4
        Смазка не е предвидена. Ако има следи от смазка те са за по- лесно вкарване на металната част.
        Звездичките не задържат смазка, ако има такава тя ще остане под тях. Реално метала трие в звездичките, когато те се износят повърхността на контакт се увеличава и започва да скърца.
        Допълнителното смазване не е проблем, би трябвало да забави износването и от там скърцането.
        Има теми на колеги за смазването и смазките.
        Една от колите има оригинален носач, който е все още здрав. Тампоните нямат никакви следи от смазка. Но гумата е изключително твърда, няма нищо общо с това което се продава за ремонт.
        Last edited by lordliness; d.m.y г., 22:41.
        Не всички, които се скитат, са изгубени.

        Comment


        • #5
          Преди около месец, послушах колега от Пловдив и на горен ляв тампоните (водят се рикмби) бяха смазани със силиконова грес при смяната им -

          http://www.carlube.co.uk/greases/car...purpose-grease

          За тази грес имаше разяснение, че се понасяла най-добре от гумени и пластмасови материали. Какво ще излезе...ще видим по-нататък.
          Alfa 156 2,4 JTD '99

          Comment


          • #6
            Оригиналните тампони са смазани със смазка която прилича на парафин, без да твърдя че е парафин. Като се пипне диаметъра със звездичките прилича на тефлоново покрите, но реално е смазката.
            Смазката е толкова дебела, че равни със звездичките.
            Това го твърдя понеже правих нови метални втулки и при набиването им в тампоните, новите втулки изстъргаха смазката. А и самата смазка е някак си различна от обикновена грес. Стой доста по-гъста.
            Така че да, оригиналните тампони имат смазка.
            Alfa Romeo 156 1.8 T.SPARK

            Comment


            • #7
              Добро обяснение и хубавото е че е онагледено.Респект.Относно смазването,разисквали сме го и в 166 раздела,най добре се понася силиконова грес на гумени тампони,а за полиуретан(Паурфлекс) морска грес.

              Comment


              • #8
                Моите поздравления за хубавите снимки и разяснения по смяната им.Но имам един въпрос.
                Някой който не си знае силата и започне да прибира тампоните със шпилка и забрави да спре и огъне ушите: този носач директно отива в коша(визирам снимки 9 и 10).
                Не е ли по-добре всеки тампон по отделно с дорник на менгемето или преса?
                Alfa Mito 1.4
                156 2.0 155 ex
                156 sw 2004 1.9 jtd 16v ex

                Comment

                Working...
                X